Monday, August 02, 2010

tv, astro & pengaruh

Last saturday balik kampung nuri jenguk nenek sebelum puasa,
so sunday adalah hari ganti untuk hari mengemas-gemas malas kat umah...

Nak di jadikan agenda tambahan, mr husband g kenduri kawen dgn MIL.

Bermula la episod saya tinggal berdua anak beranak dirumah...

setelah agak sejam setengah bersama bergelut, berkelahi dan bergelak2 sakan,
tiba mase yg dinanti, mr husband balik umah...

bermakna dapat la saya makan senyap2 tanpa perlu berrebut pinggan n nasi dgn mr adam...
tapi mr husband lebih tertarik dgn keceriaan n keseronokan peti televisyen kt ruang lepak2 dgn tilam bantal tu...

baru mintak mr husband tolong tengok mr adam makan... tiba2 pusing sebelah adam pun jatuh gedebuk....
sangat terkejut saya & marah pun ader... sebab saya takut aper2 perkara yg tidak baik kesan jatuh dr kerusi tu kan...

saya sangat kecewa dengan kehadiran 'Astro' di umah sekarang....
akibatnye saya selalu rase kurang perhatian dan adam lebih byk waktu menyibuk kacau, pusing gas dapur dengan saya....

apakah ini cobaan, cabaran atau pengorbanan memiliki TV?

No comments: