Wednesday, December 21, 2011

pencarian demi pencarian

sedar tak sedar dah masuk minggu ke 3 bertugas di Kirkby Kolej,
walaupun hanya menumpang ofis, tetapi layanan dan kemesraan sesama staff di sini,
begitu menyenangkan hingga terasa seperti sudah lama bersama mereka...

Mereka lebih terbuka
mereka juga bekerja dengan situasi yg lebih kurang sama,
mereka juga org yg punya pengalaman luas dalam bidang masing-masing...

Pada pandangan saya, ramai diantara mereka yang berlatar belakangkan guru..
maka tugas dan tanggungjawap menjadi guru a.k.a pendidik itu sudah ada dan
tersemat rapi di dalam diary kehidupan mereka...

Saya selesa dengan setiap perkongsian kisah mereka,
nasihat dan dorongan...
keterbukaan mendengar pebagai kisah 'anak muda' yg hanya setahun jagung ini...

Jiwa pendidik itu mula saya fahami bila bersama mereka...

dalam usaha mencari kisah hidup saya sendiri...
saya temui beberapa simpang yang agak menyakinkan...

mungkinkah?

tetapi hati saya meronta-ronta ingin belajar sesuatu dari setiap mereka yg saya jumpa

Inya'Allah, jika ada rezki saya kan...

Peluang mungkin datang sekali...
apa yang merungsingkan ialah, saya takut utk membuat keputusan....
adakah saya perlu mencari lagi?
atau apa yg dicari sebenarnya didepan mata?

Entah...
Masih tiada keyakinan lagi...

No comments: