Thursday, January 26, 2012

mimpi...

Andai saya tahu menterjemah setiap mimpi
nescaya saya akan jadi seorg peramal mimpi,
tapi apa kan daya, itu semua kerja Allah s.w.t

Kisah mimpi ini,
amat dekat dan berkaitan dengan permasalahan hidup saya..

mimpi pertama
berkait rapat dgn sepupu saya..
dimana, mungkin pasangan itu sedang menunggu sesuatu,
keajaiban dan kurniaan Allah s.w.t,
tetapi menerima kabar itu dalam keadaan yg mungkin dalam musibah,
kenapa ya?
nampak keadaan nya tenang, tiada yg teruk sgt,
tetapi mereka memilih berada di kawasan rumah kami yg bersawah,
dimana saya sedang meniti batas dan menyorong basikal, tanpa terkena air,lumpur n lecak itu..
akhirnya saya sampai ke rumah,
ada seorg kawan lama, dtg memohon bantuan setelah lama tidak bersua muka malah
menyombong sebelum ini...

mimpi kedua,
saya sedang dalam tempoh berduka kerana satu keputusan yg telah saya buat sekarang..
saya beranggapan selama ini beliau faham keadaan saya yg terpaksa ini,
sekali, rupa-rupanya mmg dia memang tidak berkehendakkan saya seadanya...
sekaligus seolah-olah menjawab persoalan dalam dilema saya kini..
dia tidak lagi memerlukan khidmat saya...
tapi bagaimana sekalipun maruah saya telah tercalar...

mimpi ketiga,
saya mmg berkehendakkan ianya berlaku..
memasak cupcake chocolate sendiri yg sangat sedap...
jadi!! sedap!! limited hanya utk anak2 kesayangan saya...
hahahah,

semua mimpi ini berlaku sebelum azan subuh...
kerana setelah saya tersedar, 3-4 minit selepasnya...
azan subuh berkumandang....

Kenapa ya...?
mimpi oh mimpi...

No comments: